vineri, iunie 29, 2007

 

Clonc

Putin stiu ca de mic copil sunt un pescar innascut, un adevarat .... fanatic ... care isi pierde zile intregi incercand sa prinda "fiara", captura... inca mai sper.
Dar desi am prins toate natiile de peste, cu diferite metode de pescuit, mai mult sau mai putin ... ortodoxe :D, nu am prins niciodata somn, pe rauri la clonc.
Cloncul este o scula speciala din lemn, de forma unei linguri incovoiate, inventata intr-un timp legendar pe tarmurile romanesti, care are la varf un gurgui (sac!) ca un ciocanel. Cloncul este denumit asa datorita sunetului de frecventa joasa pe care il produce, clonc, clonc, clonc, sunet care se propaga foarte usor in apa la distante mari cu energie minima. Cum se foloseste? Iti trebuie tehnica.
Acest instrument se foloseste, din cate stiu eu, exclusiv pentru prinderea somului.
Pentru producerea sunetului cloncul se loveste de luciul apei ce imita astfel zgomotul produs de caderea unei pasari in apa, provocand somnul sa atace si atragandu-l spre momeala din carligele de pescuit.
Este o adevarata arta pescuitul somnului la Clonc, insa pe cale de disparitie. Putini stiu si reusesc sa prinda Silurus Glanis, alias somnul, dupa aceasta metoda straveche. Abia astept sa incerc si eu. Va trebui sa ma chinui pana va scoate instrumentul cloncul potrivit. Fir intins, o voi nebunilor !



Comments:
D-nu' pescar Cimpeanu, am fost si eu la pescuit pastravi la o "balta" special amenajata si intretinuta,undeva intr-o padure, dupa ce ii pescuiai, erau cintariti si trebuia sa ii platesti :) Ca momeala artificiala mi-amintesc ca am folosit un fel de puf sau floc sau pestisor din plastic colorat. Oricum, nu prea am rabdare sa stau la pescuit. Adorm .Bine, la revedere !
 
:). Mai rar vezi tipe la pescuit. ADmirabil. Dar cred ca ai pescuit intr-o asa zis crescatorie. Interesant ar fi fost pe rau ... ca nu mai vedeai tu coada la pastrav.
Dar se poarta si pe balti ... sa platesti ce prinzi. Cam aiurea ... dar cica e sportiv. Flocul acela e o musca artificala. :))
Sau twister etc etc etc .... Somn usor. Ciao
 
Trimiteți un comentariu



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?