miercuri, august 23, 2006

 

Politica economica sau sistem colonial ?

Desi stiu ca ceea ce voi spune intra, clar si direct, in categoria ''politica firmei'' voi spune pana la capat. Asa cum se poarta in Romania, transformata peste noapte in tara tuturor posibilitatilor, utilitatile publice (de strategie nationala cumva?) au fost si sunt privatizate. Conditie impusa de comunitatea europeana si nu numai. Ceea ce in mod normal trebuia sa fie o sustinere a economiei romanesti prin investitii pe termen lung in infracstructura tarii s-a transformat de fapt in investitii strategice: privatizarea utilitatilor publice, de stat. Acele biznisuri ale statului, care au majoritatea abonatilor si care merg de la sine, fara un efort financiar-investitional prea mare. Un astfel de distribuitor de utilitati publice este si DISTRIGAZ SUD S.A., unde am lucrat o buna perioada de timp.
Dupa cum este bine stiut, Ministerul Economiei si Comertului, a lansat incepand cu anul 2004, pachetul privind privatizarea SC DISTRIGAZ SUD S.A., ce a avut ca finalizare semanarea contractului cu binecunoscuta GAZ DE FRANCE, in mai 2005. Si ca sa fie si bombonica pe coliva (asa se fac afacerile beton), trufandaua, la sfarsitul lui 2005, pachetul majoritar de actiuni detinute de GAZ DE FRANCE, 51%, este transferat printr-un contract de novatie catre noul actionar, Romania Gas Holding B.V., afiliat al Gaz de France. Evident ca totul cu acordul MEC. Ceea ce am remarcat astazi, ca desi uriasul parc auto al SC DISTRIGAZ SUD S.A. era constituit de utilitare gen Dacia Pick-up, modele noi cu motoare Renault, acestea sunt pe cale de disparitie, fiind inlocuite cu autovehicule marca Renault. Cum se fac strainii stapani in tara noastra si ne ingroapa economia. Adica suntem tara de consum. Piata de desfacere a europei occidentale, democratia la care visam cu totii. Privatizarea strategica inseamna privatizare in care investitorul nu investeste nimic, ci doar banii din incasari. Adica bani romanesti, in investitii romanesti.
Imi aduc aminte de filmele realizate prin anii 30-60, in care prezentau India colonie a GB si toate produsele comercializate in colonie erau .... cele englezesti !!! Se pare ca urmam modelul. Nu ca as avea ceva cu autoturismele Renault. Dar din nou suntem prinsi la mijloc in razboiul marilor puteri. Germania si Franta.
- E.ON GAZ Romania, fostul Distrigaz Nord, care acopera jumatatea de nord a tarii – actionar majoritar fiind concernul german E.ON, E.ON Ruhrgas - E.ON Ruhrgas
- Distrigaz Sud – jumatatea de sud a tarii – actionar majoritar Romania Gas Holding B.V., afiliat grupului GAZ DE FRANCE, Franta.

Unde sunt vremurile cand Uzine Dacia Pitesti producea in serie Dacia 1100 autonom ??? Oare ce contract s-a facut atunci si acum pur si simplu ceea ce mergea in tara asta, printre putinele care aduceau bani la bugetul de stat, a fost vandut ?

Comments: Trimiteți un comentariu



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?