vineri, iulie 21, 2006

 

De ce ard girofarele ?

Am remarcat, contrariat de altfel, unde se duc banii nostri si cum ne simtim in siguranta noaptea pe strazile capitalei. Sigur ... pe cele principale si luminate. Nu si pe cele laturalnice si intunecate, pline de dubiosi. Si cine altcineva patruleaza cu noile masini din dotare, Logan de ultima generatie, cu girofarurile lucind in noapte decat militeanul de Bucuresti. Noapte de noapte, masinile de politie patruleaza pe strazi cu luminitele rosu albastru clipocind. Dar ieri tarziu in noapte, stupoare pe strazile colbuite de peste zi. Pe o lungime de maxim 3 km am remarcat cel putin 4 bisericutze organizate adhoc, reuniune de cel putin 2 masini de politie. Iata cum MILITIANUL, care ar trebui sa ne ofere siguranta si incredere, sedea sprijinit, nepasator si mandru de Loganul lui, la o barfa mica si o tigare cu ceilalti colegi de suferinta. Oare cum e si normal si se intampla de altfel in tara noastra, odata cu demiterea greilor din MI s-au revocat si ordinele gen "patrulati, patrulati si iar patrulati, da' cu luminili aprinse" ?
Mai ca imi venea sa opresc aseara sa ii ascult ce debitau.
Cand am vazut prima reuniune am crezut ca ... e doar o coincidenta ... si ca ista este modelul de polizman APARA SI AMENDEAZA. Dar cand din 750 in 750 de m spectacolul s-a repetat ..... E clar ca nu mai e coincidenta, ci ceva se petrece.
Si nu pot sa nu fiu incantat si sa constat cu imi razbate prin porii pielii siguranta de a ma deplasa pe strazi cand trec pe langa mine, cu girofarurile aprinse, masinile de politie. Acea senzatie de siguranta si incredere.
Nu pot sa nu remarc surprins cum acei ex gardieni publici care pana mai ieri te certau daca stateai in parc pe iarba, care pazeau primariile sau mai stiu eu ce locatii publice de stat, peste noapte au revenit sub denumirea de Politia comunitara ! :))
Si cand imi aduc aminte ca ultima data era un neanea gardianu public, cam tuciuriu ce-i drept (scuzati discriminarea, rasismul care se pot deduce de aici) care nu stia prea bine sa scrie cand mi-a dat amenda ...... ca mi-a fugit nepotu' de 5 ani pe iarba in parc. =))

Si sper sa vina, asa cum ne-am obisnuit deja, un alt sef mare, cu noi idei, cu noi reguli si cu noi ordine. Eventual sa puna girofaruri si pe scutere si sa le dea si biciclete. Poate MBX. :)

Comments:
Probabil. Dar am trait propria experienta... si mai ales ca au demisinonat aia. :)
La mai mare lui Orlando ;)
 
:D pai yo stiu ce sa-ti raspund mai Mitica?
he he hei...lume vine, lume pleaca...la fel ie domle si cu sefii cei de sus ;)...
cat despre bisericutze nu mai pune bre atata la suflet ca nu se merita..."iestem" romani din Romania so ie normal sa avem bisericute de polismani care probabil se strang la o pipoashca doar sa discute despre binilii si siguratnta noastra...cum sa "face" sa ne deschiza oqii ca nu ie tocmai ok sa merji seara pe poteci...
cat despre amenzi... tre sa iasa un gologan si ptr saracii de iei care estem c-am certati cu scoala …fi antenna…intr-o seara pasnica ne indreptam cu masina regulamentar spre casa si ne trezim opriti de un nene in uniforma ;) :”na seara…actili la mine…mdea in regula…trusa medicinala iestem?...aha…triunchi reflectorant iestem?...aha…duduia are acti?...aha…si unde merem?...aha…si de unde venim?...aha…bineeeeeee…circulam…”
deci no comment ca iei stie mai bine cum tre sa face toate ;) ...
si fruntea sus ca poate emigram...
 
In ritmul asta .... o sa dorm cu bulentinu si pesaportu supt perna. Nu de alta ... dar poate mai trece un control nocturn de rutina pe la fereastra mea si sa fiu regulamentar.
 
Trimiteți un comentariu



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?